top of page

10 טיפים בקניית פסנתר

עודכן: 15 בדצמ׳ 2019


קניית פסנתר או קניית פסנתר כנף היא לא דבר פשוט. פסנתר הוא פריט יקר אשר צפוי ללוות אתכם שנים רבות מרגע הרכישה וישנו חשש לעשות טעויות. הנה כמה טיפים לדברים שכדאי לשים לב אליהם בעת רכישת פסנתר.

  1. קניה מבעל מקצוע. הטיפ הכי חשוב הוא תמיד לקנות מבעל מקצוע. ממי תעדיפו לקנות את הפסנתר שלכם, מאיש מכירות, שלא בהכרח מכיר את התמונה המלאה, או איש מקצוע שידע לענות על כל שאלה, גם כאלו שלא בהכרח חשבתם עליהם? בעל מקצוע ידע להגיד מה מצב הפטישים, האם הוא עבר רגולציה לאחרונה, והאם הפסנתר באמת מתאים לצרכים שלכם. איש מכירות כנראה יתמקד בלמכור לכם פסנתר, גם אם הוא לא הכי מתאים לכם.

  2. תחפשו ותבדקו באינטרנט. ניתן לבדוק באינטרנט את הדירוג של המודל והיצרן. כיום יש המון מידע מאד שימושי באינטרנט, ובפרט דירוגים שונים של פסנתרים ושל יצרני פסנתרים. לא תמיד המותג המפורסם והמוכר יותר הוא בהכרח טוב יותר ולא תמיד המידע שאיש המכירות נותן לכם הוא המדוייק ביותר. גם אם הדירוגים השונים והמידע באינטרנט אינם בהכרח המדוייקים ביותר, זאת עדין דרך טובה לקבל עוד מידע לקראת הקניה.

  3. אחריות עבור הפסנתר. הפסנתר צפוי ללוות אתכם שנים רבות ולא כל בית עסק מספק אחריות ארוכת טווח. מי שכבר מספר אחריות לא בהכרח מספק אותה בעצמו, ועשוי להפנות את הטיפול לגורם שלישי היות ואין לי את הידע או היכולת לספק את האחריות בעצמו. בעת רכישת הפסנתר תשאלו- ״לכמה זמן האחריות?״ וגם תשאלו ״האם אתם מספקים את האחריות?״.

  4. תשאלו מי תיקן/שיפץ את הפסנתר. דבר זה חשוב עבור פסנתרים שאינם חדשים. פסנתר שאינו חדש לרוב יעבור תיקונים כאלה ואחרים לפני המכירה. האם בית העסק ממנו אתם קונים את הפסנתר הוא גם מי שביצע את התיקונים? אם לא, מי כן ביצע את התיקונים? מעבר לעלות התיווך שעשויה לייקר את הרכישה, שאלה זאת רלוונטית גם עבור הסעיף הקודם שכן מי שביצע את התיקונים הוא כנראה גם מי שיבצע תיקונים עתידיים במסגרת האחריות.

  5. סוג העץ. איכות חומרי הגלם, ובפרט העץ, מהם עשוי הפסנתר משפיעים מאד על איכותו, כמות התיקונים שהוא עשוי להזדקק להם ואורך חייו באופן כללי. תדאגו לשאול מאיזה סוג עץ עשוי הפסנתר: עץ מלא, עץ סנדביץ', סיבית או MDF.

  6. הזול הוא היקר. המחיר של הפסנתר מגלם בחובו את איכות החומרים ואיך ההרכבה והיצור. פסנתר זול עשוי להיות בעל אורך חיים קצר יותר ולדרוש תיקונים רבים יותר. לכן, לא תמיד כדאי ללכת על האופציה הזולה מביניהן.

  1. גובה הפסנתר. פסנתר גבוה יותר אינו בהכרח טוב יותר (או ארוך יותר כאשר מדובר בפסנתר כנף). ישנה הנחה רווחת, שהיא נכונה בחלקה, שפסנתר גבוה יותר הוא טוב יותר, וזאת מכיוון שמיתרי הבס מהדהדים טוב יותר. לא תמיד גובה הפסנתר משפיע על איכותו, לפעמים עדיף פסנתר נמוך של חברה טובה מפסנתר גבוה של חברה פחות טובה

  2. השוואה בין פסנתרים. כשמשווים בין פסנתרים מומלץ להשוות פסנתרים דומים. קשה מאד להשוות בין פסנתרים שהם מאד שונים. לדוגמה, השוואה בין פסנתר גרמני של Steinway מסוף המאה ה-19 לפסנתר סיני חדש, גם אם המחיר בינהם דומה, תהיה מאד קשה בשל השוני הגדול בינהם במגוון פרמטרים. לכן, מומלץ תחילה להתמקד בסוג מסויים של פסנתרים מתקופת יצור דומה, של יצרנים דומים, ורק לאחר מכן להשוות בין האפשרויות השונות.

  3. חשוב מאד שמי שצפוי לנגן על הפסנתר ירגיש וישמע את הפסנתר לפני הקניה. הפסנתר מיועד למישהו אחר? אולי לאחד הילדים? חשוב מאד שמי שינגן על הפסנתר ירגיש אותו, יאהב את הצליל והמגע שלו ושהוא ירגיש לו נוח. אם מי שצפוי לנגן על הפסנתר פחות יתחבר אליו הוא עשוי בסופו של דבר לא לנגן עליו מספיק ואולי אף יפסיק לנגן עליו כליל.

  4. תהנו מהחוויה ותהיו שלמים עם הרכישה. הכי חשוב, לקנות בלי לחץ, הפסנתר ׳לא יברח׳. חשוב שתאהבו את הפסנתר ותהיו שלמים עם הרכישה. רכישת פסנתר צריכה להיות מהנה בסופו של דבר.

שיהיה בהצלחה ואנחנו זמינים לכל שאלה. תתחדשו!

4,136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page