top of page

4 שלבים בבחירת פסנתר

עודכן: 15 בדצמ׳ 2019


1. להחליט איזה סוג פסנתר אתה צריך הצעד הראשון לרכישת פסנתר משומש הוא לדעת מה אתה צריך. יש שתי אפשרויות. זקוף או כנף. אם האדם שצפוי להשתמש בפסנתר הוא תלמיד חדש אז אולי פסנתר זקוף תהיה הדרך ללכת.

לעומת זאת פסנתרן מתקדם עשוי לשקול גם פסנתר כנף. ישנם יתרונות וחסרונות לכל סוג של פסנתר בגודל, איכות הצליל, עוצמה ועוד.

ערכו רשימה של מה שחשוב לכם, ואיך אתם מתכוונים להשתמש בכלי 5 עד 10 שנים מהיום. זה ייתן מושג טוב יותר איזה סוג פסנתר אתם בעצם מחפשים.

בנוסף יש לבחור כלי שמתאים לבית שלך. עבור רוב הבתים, כל הפסנתרים העומדים ופסנתרי כנף Baby (עד 155 ס"מ) יתאימו מצוין. אם יש בבית חדר גדול אז יתכן שפסנתר כנף גדול יותר תהיה בחירה מצוינת בשבילו. קחו כמה רגעים כדי למדוד ולבדוק אילו שטחים פנויים בבית. כמו כן רצוי לבחור עבור פסנתרים עומדים מקום עם קיר פנימי ולא קיר חיצוני, ורצוי לא עם אור שמש ישירה.

2. מחקר על מותג הפסנתר כאשר בודקים קניית פסנתר, זה רעיון טוב שיהיה בראש מותג או מספר מותגים מועדפים. האם זה Yamaha או Kawai? אולי מותג האירופי כמו Steinway & Sons או Blüthner?

אנו ממליץ להתחיל עם קטגוריה מסוימת, כגון אזור ייצור ותקופת ייצור. ולאחר מכן לברר מי היצרנים המובילים עבור המאפיינים שנבחרו. לאחר מכן ניתן להתחיל לחקור את הדגמים השונים ואת ההיסטוריה המותג כולו.

זה ייתן לך הזדמנות להבין את המוניטין של היצרן, להצביע על מודלים יותר ופחות טובים, ולאחר מכן לראות מה הזמינות שלהם הוא כמו בשוק שלך.

3. בדוק כמה פסנתרים הדבר הכי חשוב בקניית פסנתר הוא שמי שצפוי לנגן עליו ינסה אותו. מומלץ לשבת ולנגן ככל האפשר. נסה לנגן חזק וחלש, רצוי קטעי נגינה פשוטים שמרגישים נוח לנגינה, בכדי שניתן יהיה להתרכז בפסנתר ולא בנגינה עצמה, אם היה והנגינה מאתגרת מידי. יש גם לשקול את החדר שבו אתה נמצא כאשר שופטים את התהודה.

כאשר אתה מנגן בפסנתר יש להאזין האם הטון עשיר במרכז הפסנתר, והאם הוא מצלצל טוב במנעד הגבוה. עבור המנעד נמוך, זה סימן טוב אם הפסנתר יכול לשמור על צליל בס חזק שלא מתעוות.

מעבר לאיכות הצליל יש לשים לב למכניקה בפועל של המכשיר. למקלדת צריכה להיות פעולה קלה ועם תגובה מהירה. תגובה איטית מידי עשויה להצביע על בעיה במכניקה של המנגנון.

פסנתרים משומשים שנבנו מחדש או שוחזרו כמעט תמיד יציגו את השילוב הטוב ביותר של פעולה וצליל. זה רעיון טוב להקליט את עצמך מנגן ולרשום הערות על מה שאתה אוהב ומה לא.

נסה לבדוק מודלים חדשים ומשומשים כדי שתוכל להשוות כל היבט. במקרים מסוימים, אתה עלול למצוא את המודל המשמש מוצלח יותר מהחדש, אבל אתה לא יודע זאת בלי לתת לשניהם ניסיון.

נסה כמיטב יכולתך כדי לצמצם את זה לא יותר מחמישה מכשירים. ככל מכשירים לך לבדוק את קשה יותר יהיה לקבל החלטה. אם לך, או למי שהפסנתר עברו, יש מורה לפסנתר, ואינך מנוסה מספיק בבחינת הפסנתר מומלץ לשאול את הדעה של המורה בנושא.

4. צמצום האפשרויות בשלב זה בתהליך, אתה צפוי להישאר ביד עם קומץ של פסנתרים שהינך מתלבט בינהם.

עכשיו אתה צריך לעשות עוד סיבוב של בדיקות לבחור מתוך הפסנתרים הנותרים. נגן שוב על הפסנתרים שבחרת. תסתכל על ההערות שרשמת לעצמך מהפעם הקודמת ותראה האם דעתך אולי השתנת, או האם שמת לב לדברים חדשים. כעת נותר רק להחליט, בהצלחה!


2,081 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page